Afterwork Exjobb@KTH: IT, Digitalisering och Hållbarhet

Välkommen till KTH onsdagen den 18 oktober kl. 16:30-18:30

Foto: Mario Romero, (CC BY 1.0)
Published Sep 21, 2017

Kom och spåna kring exjobbsidéer som våra duktiga studenter kan göra i din organisation! Temat är IT, Digitalisering och Hållbarhet och platsen är det nybyggda SEED-huset, Teknikringen 10 B, KTH.

Detta är ett tillfälle för dig och din organisation att knyta kontakter, ta del av vår spännande forskning och inspireras av våra masterstudenters kompetenser. Och framförallt får du veta vad ett examensarbete på mastersnivå skulle kunna innebära och vad det kan bidra med i er organisation. Vi ger också exempel på tidigare genomförda exjobb. Afterworken inleds med några korta presentationer och därefter ser vi fram emot att spåna och utveckla era idéer så att de blir lagom stora och attraktiva för våra studenter. Dessa exjobb skulle kunna utföras hos er under vårterminen 2018.

Förutom representanter för olika företag och organisationer kommer även forskare och lärare från olika delar av KTH att delta.Vi från KTH har alla koppling till digitalisering, IT och hållbarhet och kommer i huvudsak från skolan för Datavetenskap och Kommunikation (CSC) och skolan för Arkitektur och samhällsbyggnad (ABE)).

Foto: Mario Romero, (CC BY 1.0)

Tid: Onsdagen den 18 oktober kl. 16:30-18:30
Plats: SEED-huset, Teknikringen 10B.
Förtäring: Öl, vin och snacks
Anmäl er via detta formulär  senast fredagen den 13 oktober.

OBS! Ni förbinder er inte till att ta emot exjobbare - det här är ett tillfälle att bättre förstå vad exjobb på KTH går ut på och samtidigt få hjälp till att formulera ett genomförbart förslag.

Välkomna!

Om ni vill veta mer om vad ett examensarbete är på KTH innan afterworken kan ni . Om ni har frågor kan ni kontakta Elina Eriksson elina@kth.se eller Daniel Pargman pargman@kth.se

Page responsible:cesc-info@kth.se
Belongs to: Centre for Sustainable Communications